Tuesday 21 October 2014

NON GMO VS GMO

NO GMO VS GMO

Mana lagi elok GMO or NON..kalau nak sihat..sayang diri cadangan saya pilih NON GMO..tapi kalau lebih pentingkan murah,jimat dari KESIHATAN jemput pilih GMO ye 😊

Saya bagi contoh ye,soya...orang selalu cakap soya tak elok..soya tak baik untuk kesihatan..soya aktifkan sel kanser..

Yup betul kalau soya tu anda pilih soya GMO..soya GMO ini soya yang dah diubah sifatnya..die cepatkan tumbesaranya...di ubah genetiknya..kiranya die tak tumbuh semulajadi..kita tak tunggu soya cukup matang tapi dah ambil die untuk di proses..prosesnya pun lain..

Contoh..kilang buat air soya..semakin lama permintaan semakin tinggi..soya yang diperlukan pun makin banyak sebab soya bahan utamanya..so untuk cukup permintaan soya yang makin meningkat tu,pengusaha terpakse hasilkan soya yang banyak dalam masa yang singkat..

macam mana nak hasilkan dengan banyak kalau soya ada tempoh matangnya,ada masa boleh kutip hasilkan..nak tak nak terpakselah pengusaha mempercepatkan tumbesaran soya tu..

Dari situ dah terganggu tumbesaran soya tu..itu yang kita cakap soya diubah genetiknya..

Beza dengan soya NON GMO,soya tu die biarkan cukup matang baru petik..baru di proses..tanpa di ganggu langsung genetiknya..

Itu bezanya soya (ESP SHAKLEE) dengan soya lain..soya shaklee diproses pada kadar suhu yang rendah ini pun bertujuan untuk menjaga soya itu..

Jadi jangan risau kalau makan soya shaklee masa pregant,ank kena alahan ke..aktifkan kanser ke..sebab soya shaklee memang soya yang dijaga kualitinya..memang sangat berbeza dengan soya lain..

Tak perlu risau ye..shaklee dah buat kajian klinikal yang banyak untuk setiap produknya..

Lagi 1 soya shaklee,GI die rendah 39 ..tak ada timbul soya shaklee sebabkan kanser pun..sel kanser yg blh trigger sel kanser membiak adalah GULA..kalau GI esp shaklee rendah macam mana sel kanser nak membiakkan..

Jadi fikir-fikirkan..banyakkan menbaca..banyakkan mengali ilmu sebelum kita turut je apa orang cakap..

Offer SOYA SHAKLEE bulan ini,cepat-cepat rebut ye...rugi nanti..harga bukan mampu milik lagi..harga mampu taw...

Berminat hubungi saya ye..

Pengedar shaklee bertauliah..


No comments:

Post a Comment