Tuesday 8 July 2014

Bf 2 tahun???

Boleh ke sayang susukan adriana 2 tahun?dulu itu yang En suami cakap dekat saya..boleh ke sayang susukan Adriana susu badan je?Abang tak yakinlah..nanti kang kejap je dah putus asa..

Peh setepek je laki saya sound..tapi saya  biarkan je..saya buktikan kat dia,saya hanya akan bagi susu badan sahaja..alhamdulillah sampai sekarang saya masih susukan Adriana susu badan sahaja..Adriana sekarang dah 1 year 7 month...yahoooo..hehehe..

Syukur rezeki Adriana murah..syukur jugak En suami sentiasa bagi dorongan..siap nak rewards isterinya lagi,Anak kedua nak bagi pump medela freestyle...(pump idamku) 😘😘..

Meh saya share tips kire pengalaman saya selama saya susukan Adriana..

👯niat!!
paling penting....buat apa-apa pun kena dengan niat.. sebelum saya pregnant lagi memang saya dah niat nak susukan Adriana 2 tahun..saya nekad jadi apa pun bf adriana tetap susu badan je..

👯 ilmu..nk jadi mummy to be kan..kenalah siap sediakan diri dengan ilmu..nak jaga anak...memang hari-hari kejeku mengodek pak Google tu..hari-hari tips banyakkan susu..Cara uruskan EBM..Cara Pam susu..berapa Kali Nak Pam susu...ha ITU jela keje I goggle je..

👯rajin...saya mengaku bf nie..memang leceh cikit..Nak kena Pam,Nak uruskan susu lagi..susu yang dah beku kemudian do cairkan tak boleh di bekukan balik..so mummy kena rajinlah sikit ye..Pam kena kerap...lagi kerap kita Pam..lagi kerap Si comel kita menyusu lagi banyak susu terhasil...

👯jaga pemakanan..sebab apa yang kita makan tu lah yang anak kita dapat..mummy Makan maggie maggie lah Si kecik dapat..korang tahu tak setiap makanan yang kita Makan tak berkhasiat tu akan membunuh sel2 baik Anak kita..kan kesian Anak kita dorang dahla tengah membesar..saya sejak pregnant sampai sekarang..memang saya tak makan dah fast food,air gas ke,keropok ke..stop dah..takot Adriana tak dapat khasiat nanti..saya memang jage pemakanan saya..ikan memang peveret saya...setiap Kali Makan, 🐟🐟ikan wajib Ade..

👯air kosong..air kosong memang wajib..3 liter wajib..wajib ambil..air kosong memang saya tak penah miss..botol air memang sentiasa di sisi..memang ke tandas je..tapi minum air kosong baik untuk Kesihatan..so na risau apa kan..

👯makanan tambahan...saya memang ambil supplement..untuk tampung keperluan nutrisi Adriana dengan saya..supaya Adriana dapat susu yang berkhasiat..macam saya cakap..Nak jage familykan..kenalah maintain badan..sihat..baru boleh jage family..jaga anakkan..Kat bawak saya ade share Makanan tambahan yang membantu saya bf Adriana selama 1 year 7 month..

Oh lupa..masa Pam or susukan Anak tu..bolehlah baca surah Al waqiah..zikir ya matin..ya matin...inshaallah mudah susu keluar..banyak susu keluar...jangan stress-stress..kalau stress susu memang drop...jangan plezzz janganla stress masa Pam susu..tengok pic Anak tu ye..kompom terhibur hati...

Cayok3..mummy... Jangan stress..fikir yang positif je ye..

1 comment:

  1. Bagi banyak2 lagi tips bf kt blog ni..ayat dr hati..senang nak faham..^__^

    ReplyDelete