Sunday 12 October 2014

KENAPA SHAKLEE

Kenapa saya pilih shaklee ye..mula-mule fikir sebab dah alang2 guna apa salahnya daftar ahli...

Kebetulan pulak time tu baru lepas bersalinkan adriana..and nak cari sideincome,saya tak nak hidup susah dan bukanlah nak hidup bermandikan kekayaan pun..cukuplah sekadar apa saya nak saya dapat..nak kata gaji sekarang tak cukup,cukup je sebenarnya cuma nak tambah lagi 😅 hihi..sebab saya suka soping...

Sebelum ada adriana saya memang ade buat keje suka-suka...kebetulan kak ipar ada kedai makan dekat jeram (nanti saya citer apa bestnya kedai makan nie ya,aroma ikan bakar)..dan cik abang memang balik kerja opis,rehat kejap kat rumah pukul 6 pulak pergi kerja kat kedai kak dia..malam kul11 (hari biasa) baru balik kekadang kalau hari minggu,cuti sekolah ke kul12 ke atas baru balik...so dari saya duduk buang masa je,baik saya ikut die..join die kerja..dapat gak duit..kerja senang je,ambil duit lepas tu senyum je dekat customer,layanan kerenah customer mental lah penat cikit..layan kerenah orangkan..makan semua tanggung..cukup bulan dapat duit..senangkan 😆

Tapi sejak pregant stop keje dah..sebab mabuk tak boleh tengok ikan 🐟!ayooo parah!dah kedai seafood..dah tentulah ikan je nampak kan..so nak tak nak rehat jela kat rumah..golek2..besorkan badan...

Lepas bersalin,hajat hati nak cari duit sampingan..selain duit gaji hakiki (suka soping on9 kan,kenalah cari duit lebih)..takkan nak harap duit en suami je.tak syok..tapi!ade tapi taw,tapi nak kerja yang saya boleh sentiasa dengan adriana..tanpa tinggalkan adriana..tapi duit masuk..ha cane tu?

Time tu terfikirlah,dah alang-alang makan SHAKLEE apa kata kita try bisnes..selalu produk-produk macam ni,mesti ada bisnes gak macam MLM tu...so mula tanya-tanya...macam mana nak buat bisnes nie...

Saya mula-mula tanya dekat mama shaklee saya yang sekarang nie..

1.Banyak ke nak pakai duit nak    bisnes?

"Tak payah modal pun,tak payah buat loan pun"

2.Kena pergi kelas malam ke?

"Tak perlu!"

3.Kena beli stok banyak-banyak ke?

"Tak payah!"

4.Nak order barang ambil sendiri ke?

"Boleh on9 or pergi cawangan sendiri"

Ha mudahkan..disebabkan semua isu dekat atas nie mematuhi kehendak sayalah baru saya daftar jadi ahli..sebab mudah na..tak payah modal..tak payah stok bertimbun..kelas tak da..nak apa lagikan...golek-golek je dengan adriana...

Okey tutup cerita pasal daftar ahli shaklee...

Untuk pertama kalinya saya join Master Celebration..dan pertama kalinya saya jumpe dengan keluarga jutawan shaklee saya..

Ya allah terperanjat!kagum!pelik!lain dari apa yang saya jangkakan 😂..MLM kan..kalau korang apa yang korang fikir?

saya mula-mula fikir,mesti ramai seksi-seksi...skrit pendek..baju ketat..

Mesti eksen..sombong,jalan mendongak je...

Kejar sale,kejar sale...

Tapi!!!

Ya allah yang ada dalam majlis tu,majoriti yang bertudung labuh!pakai niqab lagi!baju besor-besor,berjubah..

Pakaian dorang betul-betul low profile!yang master pakai biasa-biasa je..tak merlip2 pun..tak de heel yang tinggi..barang kemas bertingkat-tingkat!no!tak ada..

Nie jugaklah yang buat saya kagum..oh ye sebelum tu..sepanjang kelas dalam on9 (kelas atas tilam je),apa yang mama saya tekankan..upline-upline saya tekankan...

Mohonlah pada allah..mintak pada allah..rayulah pada allah..rintihlah pada allah..sujudlah pada allah..dhuha buat...zikir buat...inshaallah..rezeki yang datang semua yang tak disangka..rezeki akan sentiasa ada..

Mungkin bukan rezeki dari shaklee..tapi rezeki makanan dari jiran...rezeki keluarga bahagian..rezeki kesihatan..

Takde pun family shaklee saya cakap,pergi buat loan..buat stok banyak-banyak..no!tak de...kalau saya mengadu pun...dorang akan cakap,hari nie dah dhuha?dah zikir?sedekah?

Nie untuk family shaklee saya lah..tak tahu lah kalau family shaklee lain macam mana kan..sebab tu saya rasa beruntungnya dalat masuk family nie..

Pernah gak terfikir andai saya tak berjaya sampai master takpelah!sekurang-kurangnya ilmu akhirat saya bertambah..ilmu agama saya bertambah..ukhawah saya dapat...sebab saya bukanlah insan yang sebegini sebelum ini..inshaallah perlahan-lahan saya berubah..

Dah macam luahan perasan lak 😅..maaf ye nie pandangan saya tentang shaklee,sejak saya kenal shaklee...

Okey siapa yang nak join saya...cari sideincome..cari ilmu..

mehla hubungi saya ya..

Suhada razali..0176820186




No comments:

Post a Comment